Preferinte culinare

Am fost extrem de satisfacuta in momentul in care am realizat ca atunci cand ma aflu intr-un restaurant nu mai am nici o problema in a intelege ce inseamna fiecare fel de mancare si stiu la ce sa ma astept cand comand ceva. Satisifactia a venit dupa multe experiente destul de nefericite cand a manca ceva la restaurant de multe ori era o ruleta, habar nu aveam ce o sa primesc. Asta s-a intamplat mai ales acum 2 ani cand am vizitat destul de mult Italia ca turist si uneori, satula de pizza al taglio intram in cate un restaurant.

Imi aduc aminte de prima mea vizita in Italia, la Roma si prima experienta intr-un restaurant italian. A fost o experienta de ASA NU din toate punctele de vedere: restaurant central langa Fontana di Trevi, turistic si cu preturi destul de ridicate. Imi aduc aminte ca am comandat niste bruschette care s-au dovedit a fi groaznice si apoi am comandat niste cannelloni umpluti cu carne de vita, pe care nu i-am putut manca. Rationamentul meu a fost: sunt in Roma si trebuie sa mananc o portie de paste ca la mama lor acasa, insa as prefera ceva nou. Am sarit peste bolognese, carbonara, lasagna si tot ce-mi suna cunoscut si m-am orientat catre cannelloni. Habar nu aveam cum sunt asa ca am ramas destul de surprinsa, negativ, cand am vazut ca sunt 2 rulouri cu paste si carne care erau pe deasupra si gretoase. Cu 25 de euro mai putin: o portie de paste si niste bruschette impartite cu prietenul meu am plecat din Roma destul de dezamagita de experienta.

Acum de cele mai multe ori nu voi avea nici o problema in a pricepe ce inseamna fiecare fel de mancare, poate mai putin preparatele specifice exclusiv anumitor zone. Cu toate acestea sunt fidela catorva feluri de mancare pe care le comand in 90% din cazuri, orientandu-ma catre altceva doar daca ele nu exista in meniu.

Antipasti: Pepata di cozze – Cu fructele de mare am o relatie de love&hate: love pentru ca le-am iubit foarte mult si hate pentru ca am mancat atat de multe incat in cateva randuri mi s-a aplecat si de atunci voi prefera oricand altceva in locul lor. Cu toate acestea unei pepata di cozze ( sote de midii) rareori ii voi spune nu. Extrem de simplu de gatit si delicios pe masura, ca de altfel multe preparate italiene, sunt in stare sa mananc pepata di cozze pana fac indigestie :), iar faptul ca sunt foarte ieftine in supermarket (2-5 euro/kg) nu-mi este de ajutor.

Primi piatti: Pasta sau risotto ai funghi porcini e tartufo este fara indoiala my number one choice. Sunt dependenta de ciuperci si le-as putea manca gatite in orice mod, deci cum as putea refuza superlativele regnului fungi?

Risotto agli asparagi cu un pic de parmezan peste este una dintre retetele mele favorite de primavara, mai ales cand risotto-ul este gatit cu sparanghel salbatic. In restaurante pana acum nu l-am gasit gatit cu sparanghel salbatic, asa ca de fiecare data cand am vrut sa ma bucur de aceasta reteta pentru 30 de minute de placere a trebuit sa sufar vreo 2 ore cautand sparanghel printre tufe. Tre sa marturiresc ca as renunta cu placere la acest supliciu daca sparanghelul salbatic nu ar costa cat jumatate de rinichi.

Spaghetti allo scoglio se afla pe locul 3 in topul preferintelor mele si asta nu pentru ca nu ar fi extrem de gustoase, ci pentru ca dupa o profunda si lunga poveste de dragoste cu fructele de mare m-am trezit tradata si cu o infectie toxi alimentara de toata frumusetea. De atunci am ales sa aplic cu toate fructele de mare zicala: mai rarut ca-i mai dragut.

Desert: Tiramisu – aici am ajuns la punctul meu vulnerabil. Sunt o persoana destul de cumpatata cand vine vorba de mancare, desi nu pare, insa totul se opreste la tiramisu. Oricat de indestulata as fi se va gasi in permanenta un loc in farfurie pentru o portie de tiramisu.

De ce nu e nici un secondo piatto pe lista? Din simplul motiv ca nu mananc carne si arareori mananc peste, deci nu ar intra cu siguranta pe lista. Ce as mentiona aici este pestele spada, insa este atat de scump in restaurante ca prefer o data la 2 luni sa-l cumpar si sa-l gatesc singura.

Ce am enumerat mai sus sunt felurile de mancare preferate cand ies de obicei la restaurant, acasa de obicei prefer foarte multe legumele si verdeturile, iar pasta isi gaseste loc in meniu cam 1 data la 2-3 saptamani.

Voi ce preparate din bucataria italiana comandati mereu la restaurant?

* sursa poza 

Leave a Reply

