Care sunt cei mai iubiti cantareti italieni?

In Romania cred ca oricine stie macar un refren al vreunei melodii italiene si poate numi cel putin 2-3 artisti italieni: Al Bano si Romina, Toto Cotugno, Adriano Celentano, Ricchi e Poveri samd. Am ascultat aceleasi melodii la radio si la TV de atatea ori, incat cei de mai sus sunt reprezentantii prin excelenta ai muzicii italiene pentru romani. Doar ca melodiile pe care le-am tot auzit pana acum, nu prea sunt ascultate in Italia. Toti artistii de mai sus, sunt recunoscuti pentru amprenta pe care si-au lasat-o in analele istoriei muzicii italiene, insa generatia tanara nu i-ar asculta nici amenintata cu torturile inchizitiei.

Observ ca muzica in Italia este mult mai variata decat la noi in tara, unde curentul dance face legea, fiecare gen muzical avand reprezentati consacrati, asa ca exista muzica italiana pentru toate gusturile. Majoritatea acestor artisti sunt foarte iubiti si apreciati in Italia, dar de unii dintre ei nici macar nu s-a auzit la noi.

Cei mai iubiti cantareti italieni

Vasco Rossi este extrem de iubit si apreciat in Italia, reusind performanta de a aduna la concertele lui 40-50 de mii de spectatori, ceea ce mi se pare enorm. Vasco e faimos nu doar pentru cele 25 de albume inregistrate ci si pentru stilul de viata frenetic pe care l-a dus: sex, droguri, alcool. Albachiara, Eh già, Siamo solo noi, Ti prendo e ti porto via, sunt doar cateva dintre cele mai cunoscute cantece ale sale.

Ligabue canta un pop-rock digerabil si se aseamana pe alocuri destul de mult cu Vasco Rossi ca stil, plus vocea amandurora este un pic ragusita. Ca fapt divers intre cei doi exista mici scanteie: cand sunt la cutite cand declara ca se respecta ca artisti si ca aceasta raca este dintre ei este inventata de catre mass media. Ci sei sempre stata este preferata mea, poate pentru ca in 2010, cand am ajuns aici, am auzit-o foarte des la radio.

Jovanotti este cunoscut in Romania, mai mult cu numele si mai putin cu muzica. Imi aduc aminte ca in facultate cand mergeam in Club A, L’ombelico del mondo era in playlist in fiecare sambata seara, si nu prea imi placea. Lucrurile s-au schimbat foarte mult, insa. Astazi, Jovanotti este un artist care imi place enorm ca persoana, este foarte sensibil si asta transpare in marea majoritate a cantecelor sale. Imi este foarte greu sa aleg o melodie de a lui, caci sunt foarte multe care imi merg la suflet. Am ales totusi o melodie foarte veche de a lui: Ciao mamma caci inregistrarea il prezinta intr-o ipostaza inedita: Jovanotti acum 20 de ani.

Laura Pausini nu mai are nevoie de prezentare. Este, nu atat cel mai iubit artist italian, cat unul dintre cei mai faimosi la nivel mondial. Reuseste in continuare sa sustina concerte cu casa inchisa in Italia, desi nu se numara printre artisti favoriti ai tinerilor. Desi cea mai faimoasa melodie a ei este fara indoiala Strani Amori, mie imi place mult, mult La Solitudine, iar duetul intre Paula si Lara Fabian din Piazza di Spagna este unic.

Daca vreti sa aflati mai multe despre muzica italiana, cei de mai sus pot fi un bun inceput. Eu il recomand in special pe Jovanotti, pentru ca versurile lui sunt foarte frumoase, iar muzica lui include foarte multe stiluri muzicale: pop, hip-hop, funky.

6 thoughts on “Care sunt cei mai iubiti cantareti italieni?

  1. Mie imi placea mult Malika Ayane, dar nu am mai ascultat nimic nou de ceva vreme.
    Si melodiile de la San Remo, din acest an, au fost faine (preferata mea: Dolcenera).

    • O sa o caut pe Malika, pentru ca e prima oara cand aud de ea. Dolcenera e simpatica, imi plac cateva cantece ei, dar anul asta nu am urmarit San Rome. A fost somniferul meu, ori de cate ori ma puneam in fata televiorului adormeam instant.

  2. Îmi place mult muzica Italiană cam oricine o canta, dar pe Eros Ramazzotti îl iubesc şi o să-l iubesc “per sempre”… Nu ştiu dacă îl plac şi italienii, dar pe lista mea de “tot do before I’ll die” se află un concert de-al lui la Roma, Milano sau (ce să mai atâta?), oriunde in altă parte! :)

    P.S. Tre să amintesc şi de Amadeo Minghi :D

    • Da, incontestabil Eros a fost idolul tinerilor (mai precis tinerelor) prin anii 80,90. Eu iti recomand sa-l vezi acasa, adica in Roma, cine stie poate legi concertul de vacanta de vis :D. Folosesti Dropbox? Ti-as putea trimite o selectie de artisti italieni mai putin cunoscuti (in Romania), dar care imi plac mult.

Leave a Reply

