Campingurile in Italia

Proaspat intoarsa de la mare, unde am avut parte de un weekend foarte relaxant am decis sa impartasesc cu voi unul dintre motivele care au contribuit la reusita lui: campingul in care am fost cazati.

Inainte de a vedea campigurile din Italia termenul de camping nu era foarte bine definit, il asociam cu o bucata de teren fara prea multe amenajari, unde turistii isi pun corturile, iar motivul alegerii era tranzitarea zonei si necesitatea unui loc de innoptat urgent. Imi aduc aminte si niste campinguri vazute in statiuni precum Navodari sau Eforie, insa am ramas cu imaginea catorva zeci de corturi, pe o caldura infernala si cu niste conditii igienice indoielnice. Scoatem din discutie corturile din 2 Mai, Vama Veche si cazarea in curtea localnicilor. Cazare foarte ieftina, cativa ron pe noapte si un cort, o varianta preferata de catre adolescenti si studenti, care atata timp cat au unde dormi cateva ore sunt fericiti.

Insa parerea mea avea sa se schimbe odata cu venirea in Italia. Aici campingurile sunt pentru toate gusturile: pentru tineri, pentru familii, pentru pensionari, iar conditiile de care beneficiezi sunt de cele mai multe foarte bune. Foarte multe familii isi inchiriaza o  rulota sau o casa in aceste campinguri pe toata perioada verii: mai – septembrie si se tranfera in camping imediat dupa ce copii intra in vacanta. Pe langa cele cateva saptamani de vacanta anuale, o parte isi aleg campinguri destul de aproape de casa 30-40-50 km, astfel ca pe perioada verii stau in camping si fac naveta zilnic pana la serviciu. Bunicii, cu mult mai mult timp la dispozitie au grija de copii cat parintii sunt plecati, iar copii au parte de vacante memorabile impreuna cu ceilalti pusti din camping. Foarte multi vin in acelasi camping de 5-10-20 de ani, deci dupa cativa ani ajungi sa te cunosti cu toti si campingul sa fie o mare familie. Evident ca sunt si cei care vin pentru un weekend sau cateva saptamani.

Weekend-ul acesta l-am petrecut in campingul Green Camping in Senigallia. L-am ales pentru ca pretul era foarte bun: 38 euro/noapte rulota de 3 persoane. 38 euro/noapte pentru Italia este un pret foarte bun, asa ca fost usor sa luam decizia, mai ales ca se impunea un weekend relaxant.

Fiecare rulota are si o parte exterioara unde se gaseste o bucatarie mobilata si utilata astfel incat sa nu-ti lipseasca nimic. Pe langa asta fiecare unitate are si o mica suprafara disponibila afara, unde poti lua pranzul sau cina. Rulotele vin dotate cu tot ce ai nevoie, mai putin lenjeria si prosoapele. Structura este foarte faina: toate rulotele si casele sunt separate de maslini si plopi, asa ca la umbra gradele nici nu se simt, iar serile de vara sunt chiar racoroase.

Ca si facilitati, nu aveai prea multe la dispozitie: o piscina, un teren de fotbal, sala jocuri, un teren de joaca pentru copii si un bar. La cum miscau lucrurile am concluzionat ca acest camping e mai degraba pentru cei care vor foarte multa liniste, familii, pensionari. Lunile iulie si august sunt mai pline de activitati, fiind organizate concerte, seri de animatie pentru copii si diverse alte activitati.

Eu prefer campingurile camerelor de hotel, de cele mai multe ori austere si fara personalitate, dar si datorita comunitatii care se creeaza de cele mai multe ori in campinguri.

Fotografiile sunt preluate de pe site-ul campingului: http://www.greencamping.it/

4 thoughts on “Campingurile in Italia

  1. Singurul camping in care am stat e cel din Bois de Boulogne, in Paris. Imi amintesc ca parintii mei se imprietenisera acolo cu un profesor francez-evreu care statea in camping in cort, venise la Paris unde era internata in spital sotia lui, bolnava de cancer.

    Campingul e mai potrivit pentru cei ce fac turism cu masina. Altfel, hostelul e aproape la fel de ieftin si e situat de multe ori central. Pentru mine, care fac turism cultural, e esential sa stau cat mai in centru. Am vazut ca intotdeauna exista in hosteluri si tineri amatori de comunitate, de prietenii noi, nu doar turisti interesati de-un loc unde sa-si puna capul noaptea tarziu.

Leave a Reply

