Painea romaneasca

Pentru ca imi place sa fiu la curent cu noutatile mi-am facut un obicei de a citi in fiecare dimineata cateva zeci de bloguri si site-uri de stiri: arunc o privire peste titluri si continui cu ce mi se pare interesant. Astazi in timp ce sorbeam linistita Yogi Tea-ul si mancam un biscuite zic: ”ia sa vad ce mai scriu gazetele din peninsula” si incep bineintles cu La Republica. Politica, politica, fotbal..nimic interesant, dar inainte sa inchid pagina privirea imi cade pe urmatoarea stire: ” (…) Invasi dalle pagnotte made in Romania” si dau click.

Se pare ca italienii importa paine semipreparata din Romania, pe care apoi o decongeleaza, o incalzesc si o vand in Italia. Vanzatorii se bucura de faptul ca nu sunt obligati sa scrie pe eticheta tara de provenienta a painii si ca painea importata din Romania are un pret cel putin cu jumatate mai mic.

Autorul articolului este foarte indignat de aceasta situatie, iar articolul este scris pe un ton acuzator. Pana la un punct ii pot intelege indignarea: se simte mintit, insa ar trebui sa-si puna mai degraba intrebari legate de integritatea conationalilor sai, interesati mai mult decat orice de profit.

”Era arta alba, rosie si verde. Acum s-a terminat. Din vina painii romanesti. Semipreparata, congelata si incalzita. Si mancata. De catre italieni.”

Ce mi s-a parut cel mai deranjat in atitudinea jurnalistului este preocuparea lui pentru faptul ca painea vine din Romania. Pana si faptul ca sugereaza voalat ca paine importata din Romania ar putea reprezenta un pericol pentru sanatate mi se pare ca are de a face mai mult cu provenienta tarii decat ca painea si calitatea ei.

 

7 thoughts on “Painea romaneasca

  1. Aaaah, si eu spun “biscuite” si nici nu mi-ar fi trecut prin cap ca nu e corect…
    Revenind la subiectul articolului, cred ca e cam trasa de par “ancheta” jurnalistilor, mai ales ca sunt atatea produse de slaba calitate consumate peste tot in lume, in cantitati mult mai mari decat painea romaneasca; fast-food-ul de exemplu. Insa intr-adevar, ar fi bine sa se mentioneze locul de provenienta al produselor, in caz ca vrei sa cumperi chestii locale.

    • Ioana, sa stii ca nu ti-am raspuns la comentariu pentru ca nu am rezolvat inca problemele cu internetul, deci nu apuc sa-mi verific zilnic emailul.
      Uneori ma distrez folosind cuvinte a caror forma stiu ca nu este corecta, iar biscuite este unul dintre ele. Problema este ca apoi, din reflex, nu mai realizez ca folosesc forma gresita. Daca cineva foloseste o forma incorecta, doar pentru a colora un pic discursul nu ma deranjeaza.

      • Uf…nu mi-o lua in nume de rau, eu am alergie la acest “biscuite”, hai ca-ti fac o confidenta, fostul meu sot asa spunea si n-am reusit sa-l fac sa spuna corect, pt. mine acest “biscuite” e unul din simbolurile esecului meu cu el. Se spune ca o femeie poate face orice cu un barbat, ei bine, eu n-am reusit nici sa-l determin sa spuna corect, “biscuit”.
        Asta, ca sa vezi de unde vine, cateodata, agresivitatea. Scuze🙂

  2. Ei, asta-i. Bine ca nu-i deranjeaza marfa chinezeasca ce le inunda magazinele.
    Si noi mancam pizza congelata fabricata in Italia si nu ni se apleaca.

    Nu te supara, am remarcat ca scrii corect romaneste, dar de ce scrii “biscuite”?

Leave a Reply

