Nutella: dragoste sau ura?

Cu greu reusesc sa ma controlez cand imi place ceva: poate de aceea ma si ingrasam cateva kilograme ori de cate ori descopeream cate ceva ce imi placea mult. Stiu ca am probleme mari in a controla cantitatile si ceea ce mananc daca apuc sa gust ceva ce ar putea da dependenta, tocmai de aceea stau cat pot de departe de tot ce pentru mine reprezinta dependenta. De aceea de cand sunt in Italia, nu m-am atins nici macar o data de Nutella, pentru ca vad in jurul meu persoane care se comporta de parca ar fi drogate. Ca sa spun adevarul pana la capat, nu o consum din considerente de sanatate (tin la sanatatea mea), dar si pentru ca mi-e frica.

Dependenta

In multe familii borcanul de Nutella nu lipseste din frigider si are de obicei o durata de viata de cel mult o saptamana. Cel mai des vine asaltat la ore tarzii in noapte, departe de ochii incarcati de reprosuri ai celorlati. Faptul ca Nutella este pagina de Facebook cu cei mai multi fani in Italia, spune destul de multe despre cat de mult iubesc ”crema de ciocolata” italienii, crema de ciocolata care este de fapt un cocktail de grasimi si zaharuri extrem de nocive pentru silueta, dar mai ales pentru sanatate. Daca mi s-a intamplat sa mananc pana acum Nutella, cel mai probabil am facut-o fara sa stiu, caci era ascunsa intr-un croissant sau cine stie ce prajitura, dar altfel niciodata nu am cumparat sau am mancat cu lingurita din borcan in ultimii 2 ani, de cand am inceput sa fiu mai preocupata de alimentatie.

Nu am nimic cu produsul, e adevarat ca nu l-as recomanda nici sa ma pici cu ceara, insa cine nu este informat plateste pretul dezinformarii sale. Ceea ce ma enerveaza groaznic este insa reclama inselatoare pe care Nutella si alte produse de tot rahatul si-o fac. Cand se intampla sa vad cate o reclama sau cate un baner cu Nutella, superalimentul energizant si plin de vitamine, vad negru in fata ochilor.

In sfarsit cineva cu capul pe umeri

M-am bucurat cand am vazut ca Nutella tocma’ a primit un sut in dos si, cel putin in Germania momentan, inceteaza sa mai manance rahat cu polonicul. Practic tribunalul din Frankfurt, obliga Ferrero sa modifice etichetele pentru toate borcanele de Nutella vandute in Germania, altfel risca o amenda de 250 mii de euro pentru fiecare eticheta ce induce in eroare publicul.

Nutella este prezentata pe toate etichetele ca fiind alimentul minune, plin de minerale si vitamine, si cand colo e o bomba de grasimi si zaharuri. Ca sa ascunda aceste mici detalii trec cantitatea de grasimi si carbohidrati pentru 15 gr, iar cantitatea de minerale si vitamine la 100 gr.

Protectia consumatorului? Pe bune?

Ce mi se pare si mai jenant este atitudinea italienilor in aceasta poveste. Presendintele Adoc (Asociatiei pentru protectia consumatorului) se declara socat de acest atac impotriva unui produs Made in Italy atat de renumit. Data fiind prezenta situatie au gasit de cuviinta ca e de datoria lor sa apere produsul Nutella, iar ca raspuns vor incepe cercetari amanuntite ale etichetelor produselor germane populare in Italia.

Leave a Reply

