Mai rarut ca-i mai dragut?

As vrea sa scriu mai mult aici, insa cu greu imi fac timp. Stiu ca este, cel mai probabil o scuza patetica, insa ma lovesc de lipsa exercitiului si a unei discipline  a scrisului, acestea fiind motivele principale. Pe langa asta faptul ca toate textele pe care le scriu de mai bine de 1 an sunt in engleza, iar de vreo 2 luni in italiana creeaza mari confuzii in mintea mea. 

Cand imi fac timp sa fac cateva exercitii de aerobic ma amuz cand imi dau seama ca incep cu ”uno, due, tre” continui cu ” four, five, six, seven” si cand puterile sunt pe duca o dau pe ”opt, noua, zece”. Din pacate mi se intampla sa nu vorbesc romana pret de cateva saptamani, uneori chiar si cateva luni ( nu pun la socoteala chat-ul, pe care oricum il folosesc la minim), iar asta afecteaza cu siguranta fluiditatea cu care ma exprim in romana. Departe de mine sa zic ca am vreo problema in a vorbi sau scrie romaneste, insa simt ca vocabularul pe care il folosesc a devenit destul de restrans, nu-s in stare sa bag intr-o fraza vreun epitet mai de doamne ajuta. Pentru o persoana ca mine, careia ii placea sa creada ca poate fi amuzanta, din cand in cand, este o tragedie. Consecinta este ca petrec foarte mult timp scriind un text ce in mod normal nu ar lua mai mult de 10 minute, ceea ce ma deprima, iar cheful de a scrie imi scade.

In urma cu cateva luni mi-am dat seama care este acel ceva din Romania, caruia ii duc lipsa. Familia si prietenii, da imi lipsesc, dar la fel de adevarat este ca uneori, cand eram in tara, ajungeam sa ne vedem cu aceeasi frecventa cu care ne vedem acum. Zacusca, salata de vinete si alte mancaruri romanesti, desi cateodata imi trezesc simtiri nostalgice, nu ma fac sa mor de dor. De fapt, eu si mancarea romaneasca nu am fost niciodata prietene: in afara de cozonac, nu as putea numi nimic altceva ce imi trezeste pofte. Deci am eliminat: prietenii, familia si mancarea, lucrurile care de obicei trezesc nostalgiile cele mai profunde. Ce ramane? Pentru mine: limba romaneasca.

Cand dupa multe luni de abstinenta, m-am auzit intr-o seara cu o prietena si am vorbit cateva ore pe Skype, eram in al noulea cer. Mi-am dat seama ca totul se schimbase: tonul vocii mele era altul, puteam face glume si sa mai bag cate un dezacord, doar asa ca sa ma distrez, fara teama de a fi privita cu o spranceana ridicata, acel deazcord era voit si nicidecum rezultatul necunoasterii limbii. Dupa luni in care a ma exprima, era un motiv de stres si nesiguranta in sfarsit puteam comunica fara a fi in permanenta cu gandul la timpuri verbale, acorduri si prepozitii.

La toate astea se adauga, schimbarile prin care am trecut in ultimul timp si faptul ca inca nu am gasit un echilibru intre: work life, viata sociala, viata personala si proiectele mele personale.

5 thoughts on “Mai rarut ca-i mai dragut?

  1. Am observat ca multor romani plecati in afara le e dor sa vorbeasca romaneste, poate fara sa-si dea seama – daca intalnesc un conational pe meleaguri straine incep sa turuie si sa povesteasca entuziasmati in romana🙂
    PS: Am ajuns la Roma, in sfarsit. Tare frumos a fost🙂 Urmeaza Sicilia, la un moment dat :))

  2. Da, si eu ma confrunt cu aceeasi dificultate de a scrie, de a ma exprima fluent. Si totusi, imi spun ca blogul meu nu e cel al unui scriitor sau persoana cu veleitati literare, eu vreau sa aduc informatii utile celor ce ma citesc, nu scriu texte cu pretext turistic, cum fac atatia altii, prin urmare mi se poate ierta stilul neelegant. Si nici nu am de gand sa ma sfortez sa scriu intr-un anumit ritm, asa ca “mai rarut”, mai cum imi cade mie bine. Si vorba aia: “Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj” :))

Leave a Reply

