Topul oraselelor de vizitat in Lazio

Care sunt primele locuri in care o turist,care nu a pus bocancul vreodata in Italia alege sa mearga? Roma si Venetia vor fi cu siguranta primele orase carora le va dedica cateva zile din cele 22 de concediu anual. Cei Kamikaze aleg sa faca maratoane de la Venetia pana la Napoli in 10-12 zile, cu opriri in Florenta, Roma. Sunt cele mai vizitate orasele ale Italiei si fara dubiu foarte frumoase si ofertante pentru un turist. Si eu am facut la fel😛.

Insa daca esti o persoana careia ii place sa savureze vacanta si nu sa faca un maraton, cel mai probabil alegi varianta sa gusti Italia cu lingurita si nu cu polonicul. Si probabil vei incepe cu Roma, unde multumita low costurilor, poti sa ajungi la niste preturi comparabile cu un drum cu trenul de la Bucuresti la Brasov. Pe toate blogurile, in special pe cele de calatorii, vei gasi zeci de inforrmatii utile despre: ce sa vezi, cat te costa, cum ajungi, care-i pulsul in orasul celor sapte coline asa ca nu ma aventurez sa ingros randurile.

Roma, pe cat e de frumoasa, pe atat e de haotica, asa ca dupa o zi de cutreierat strazile Romei, te poti simti mai rau decat dupa o saptamana la birou. Daca ai planificat 5 zile de petrecut in Roma recomandarea mea ar fi sa alegi o zi pe care sa o petreci in afara Romei, ca sa te relaxezi si sa te bucuri de partea mai putin agitata a imprejurimilor Romei.

Oraselele mele preferate mele sunt:

Bracciano este un orasel, mic si fermecator pe malul lacului Bracciano. Are tot ce-i trebuie sa fie perfect pentru o plimbare de cateva ore, iar eu va sfatuiesc sa mergeti sa vedeti Castelul Orsini Odescalchi si sa petreceti cateva ore pe malul lacului.

Anguillara Sabazia este un alt orasel micut de pe malul lacului Bracciano. Orasul vechi este micut, in maxim  o ora faceti inventarul tuturor ferestrelor, insa faptul ca este situat pe o colina de unde puteti vedea lacul scaldat de soarele la apus, merita cu siguranta, daca nu o zi, macar jumatate de zi din vacanta voasta.

Frascati este locul in care mi-ar placea sa locuiesc. Foarte aproape de Roma, se mananca foarte bine si atmosfera este foarte relaxata sunt motivele care ma fac sa-mi doresc ca intr-un viitor sa locuiesc, macar o perioada in Frascati.

Castel Gandolfo este si el tot pe langa Frascati, practic fac parte din zona numita Colli Albani. Castel Gandolfo are lacul si il are pe Papa, mai exact resedinta de vara a Papei. Lacul nu este foarte mare, insa este inconjurat de coline si de verdeata cat cuprinde. Daca sunteti mai sportivi, puteti sa dati o tura de lac, cred ca are vreo 8-10 km.

Cività di Bagnoreggio, denumita si ”La città che muore”, se pare ca are aceeasi soarta ca Turnul din Pisa sau Venetia: risca sa dispara. Cività di Bagnoreggio este legata de Bagnoreggio printr-un pod de ciment, insa se afla pe o colina erodata vant si ploi.

Daca ati trecut pe acolo ce impresii v-au lasat?

8 thoughts on “Topul oraselelor de vizitat in Lazio

  1. Eu am locuit in Frascati 4 luni de zile.Intradevar un oras de vis. Multi din Roma vin acolo pentru ca e mai linistit. Acum stau in Roma de vreo 7 luni. Dar nu am stiut ca Frascati face parte din Colli Albani. Zona Colli Albani este foarte departe de Frascati. Mai exact in Roma, este o statie de metro cu numele asta. In schimb nu am vazut Cività di Bagnoreggio. Sper sa ajung cat de curand acolo.
    P.S. : Frascati mai este cunoscut in Italia pentru vinul bun care il au si bineinteles, faimoasa Porchetta. Delicioasa😀

    • Intr-adevar Frascati mi se pare compromisul perfect: esti la 20 de minute de masina de Roma, dar in acelasi timp ai parte de liniste, peisaje superbe si mancare buna. Da, Frascati face parte din zona Colli Albani: http://it.wikipedia.org/wiki/Colli_Albani.

      Eh..in ceea ce priveste porchetta, care intr-adevar este una din lucrurile cu care se mandresc in zona, nu as putea sa ma exprim pentru ca de cativa ani nu mai mananc carne. Aproape imi pare rau ca acum ca stau in Italia nu pot manca un prosciutto, insa alegerile sunt alegeri.

  2. Well… și eu am avut parte tot de 5 zile la Roma și între ele una în afara ei. Am fost dusă, îți dai seama, la Tivoli și la Castel Gandolfo cu trecere prin Frascati și evident ca mare iubitoare de “orășele” am fost fascinată. Nu știu exact unde mi-a plăcut mai mult… am mai fost și la Abazia di Santo Nilo, asta e tot prin zona, nu?

    Uite, genul asta de articole îmi plac de mor :*

  3. Fost peste tot, asa e cum zici😀

    Recomand si Calcata, neaparat – iar cine pleaca mai de dimineata poate face un popas adrenalinic la “Treja – Parco Avventura” (www.trejaadventure.it)

    • Ai dreptate si Calcata poate fi inclusa, doar ca nu m-am gandit la ea. Adevarul e ca, desi e faina, o compar mereu cu Pitigliano si imi iese castigator Pitigliano. CU siguranta din cauza asta nu am inclus-o😀. Insaaa in Calcata e o ceainarie destul de faina, petru care mergeam destul de des.

      E simpatic Treja, numai sa nu nimeresti intr-o zi de vara cu alte cateva zeci de persoane ca s-a dus naibii toata distractia.

  4. Cred ca au un farmec aparte oraselele astea mici🙂 Noi insa am optat sa stam doar in Roma, ca sa “gustam” cat mai mult din ea. A fost intr-adevar o saptamana plina, dar tare frumoasa, am descoperit si locuri mai putin turistice, mai linistite.

    • Ohoo…te inteleg perfect. Ghici ce am facut eu prima oara cand am fost la Roma? Acelasi lucru. Dar apoi, avand ocazia sa ma plimb mai mult, mi-am dat seama ca merita sa vizitezi si niste orasele, toate dichisite si frumoase ca niste bomboane cu fundita :P!

Leave a Reply

