Cività di Bagnoregio

Italia e splendida, nimic de zis aici, insa dupa ce ai vazut vreo 10 borguri si cateva orase, nu ti se mai pare la fel de fermecatoare ca la inceput. Sunt frumoase, e drept, insa sunt trase la indigo, most of them. De aceea m-am bucurat ca un copil vara asta cand am vazut Cività di Bagnoregio, care este altceva.

Cività di Bagnoregio sau ”La città che muore” e un borg italian mic, cochet si cu un potential viitor sumbru. Borgul, fondat de etruschi acum 2500 de ani, se afla pe o roca de aproape 450m erodata de vant, ploi si de cele 2 izvoare care trec prin vaile de la baza ei se naruieste incet, dar sigur. Au contribuit significativ la soarta tragica 2 cutremure majore acum cateva sute de ani, care au dat o lovitura puternica Civitei semnandu-i actul de deces.

Cività di Bagnoregio este, sa-l numin ”un cartier” al orasului Bagnoregio, in provincia Viterbo, Lazio. Daca ajungi cu trenul sau cu masina oricum vei ajunge mai intai la punctul de belvedere, de unde poti admira Cività si vaile care o inconjoara, si sunt convinsa ca o sa ramai impresionat: este locul unde se fac pozele cu borgul si pozele ”Io la”. Pe langa panorama si relieful uluitor ceea ce impresioneaza si mai tare este atmosfera de muzeu a borgului, care pare sa fi ramas inca in epoca medievala.

Ca sa patrunzi in atmosfera intepenita in timp de acum cateva sute de ani trebuie sa strabati mai intai podul lung si abrupt rau, desi nu pare din pare din poze sau de la distanta. Faptul ca nu circula nicio masina, ca in borg locuiesc momentan doar 8 persoane iti da un sentiment de liniste si te poti bucura de el ca si cum ar fi doar al tau, asta bineinteles daca nu mergi vara in plin sezon cand e plin.

Dupa ce vei trece de poarta orasului o sa intri practic intr-o lume de basm: o liniste tulburatoare, pisici lenese, gradini fabuloase cu privelisti de iti taie respiratia. Este clar ca nu as putea locui aici, insa o vacanta de cateva zile, intr-o casa sau apartament suspendat mi-ar prinde chiar bine.

Cateva zile in care sa ma relaxez in gradinile acelea frumoase, inconjurata de carti, ceaiuri reci si limonade, sa visez fara sa fiu intrerupta de nimeni, fara internet si televizor, iar singura voce pe care sa o aud din cand in cand sa fie cea a iubitului meu care sa-mi susure la ureche: ” Amore il pranzo è pronto!”, e ceea ce mi-as dori.

5 thoughts on “Cività di Bagnoregio

  1. Pingback: Alberobello-orasul de poveste « Descopar Italia

  2. Da, am mai auzit de el si m-ar tenta sa-l vad. Ai fost cu trenul sau cu masina? Cam cat timp estimezi ca-ti ia o vizita, de la coborarea din tren pana la intoarcerea la gara? Minimum, adica, fara stat si lenevit undeva pe-o banca sau la o terasa. Apropo, sper ca este vreo osterie pe acolo, nu?

    • Eu am fost cu masina, insa de la gara trebuie sa fie niste autobuze care te duc la punctul de belvedere, si de acolo pe jos. Daca te tenteaza sa-l vizitezi recomandarea mea ar fi sa-l legi de o vacanta in Umbria, cu cazare la Orvieto si de acolo sunt autobuze catre Civita di Bagnoregio, il lago di Bolsena. Mie imi aduc aminte ca mi-a luat cam o ora pentru ca ma grabeam, deci 1h cred ca e minimul daca nu vrei sa alergi. De altfel este fff micut si daca nu te opresti sa si mananci undeva sau nu te asezi pe vreo banca 2 ore sunt mai mult decat suficiente.

Leave a Reply

