Napoli: zone de evitat

Am observat ca destul de multi ajung aici, cautand pe Google: ‘‘napoli zone de evitat”, ‘‘napoli zone rau famate”, ”orasul napoli e periculos”, ”napoli droguri”, ”cartierul scampia napoli” si multe altele, ceea ce ma incurajeaza sa scriu cateva cuvinte despre Napoli. 

Napoli, ca mai toate orasele mari, este periculos intr-o anumita masura. Sunt cartiere in care nu ar trebui sa pui piciorul, pentru ca pur si simplu nu ai ce cauta acolo si locuri unde cu un pic de precautie si atentie te descurci fara probleme.Sunt locuri in Bucuresti unde nu am ajuns si nici nu cred ca voi ajunge vreodata, gen Ferentari si la fel sunt locuri in Napoli, unde probabil nu voi ajunge vreodata.

Napoli este un oras care cu siguranta nu te lasa indiferent caci face apel la toate simturile tale: ori il iubesti foarte mult ori il urasti. Eu am fost in Napoli de vreo 7-8 ori si de fiecare data l-am vazut cu alti ochi: la inceput l-am privit cu ochi de turist si eram fascinata de tot ce se petrecea in jurul meu, apoi, fiind mai informata, am inceput sa vad ceea ce un ochi de turist nu poate vedea. Napoli este un oras ”molto particolare”, dar nu mai simt atractia pe care o simteam cu 2 ani in urma, insa asta nu anuleaza faptul ca orasul este superb si fascinant prin arhitectura sa, natura, Vezuviu, spectacolul strazii.

Ca sa fii sigur ca sejurul tau decurge fara probleme si ca faimoasa zicala a lui Goethe: ”Vedi Napoli e muori” ramane doar o zicala, trebuie doar sa eviti locurile rau famate si sa fii precaut.

Cartiere si locuri de evitat in Napoli

Cartierele cele mai periculoase sunt Scampia si Secondigliano, doua cartiere aflate la periferia orasului, unde se petrec lucruri, in opinia mea, inimaginabile. Sunt cartiere ce aproape ca nu apartin statului italian, din moment ce totul functioneaza dupa alte reguli: regulile Camorrei. Sunt locuri cu foarte multe probleme: rata a somajului cea mai ridicata din Italia intra 55% si 75%, strazi care nu beneficiaza de iluminat public, iar de alte servicii, precum transport public nici nu intru in detalii. In aceste cartiere simplul fapt ca bei o cafea in barul detinut de un clan inamic iti poate fi fatal, daca clanurile sunt in razboi.

Cartiere centrale: Forcella si i Quartieri Spagnoli, sunt locuri unde crima organizata este la ea acasa si prezinta riscul de a te nimeri in mijlocul unui schimb de focuri intre doua clanuri. Desi sunt locuri centrale, sunt destul de periculoase mai ales dupa lasarea serii.

Locuri unde trebuie sa fii precaut

Zona Garii – Piazza Garibaldi este locul unde este bine sa fii cu ochii in patru in timpul zilei si este de evitat pe timpul noptii. Vanzatori ambulanti, hoti, drogati, gunoaie, aglomeratie, priviri iscoditoare cam asta este tabloul care te intampina dupa ce cobori din tren.

Piazza Plebiscito, Piazza del Gesù, Piazza San Domenico sunt si ele de ocolit pe timpul noptii.

Din punctul meu de vedere cel mai mare pericol cu care se confrunta un turist in Napoli este furtul. Daca nu esti ostentativ si iti tii bunurile in siguranta ar trebui sa fie totul ok.

Desi nu impartasesc intru-tot ceea ce afirma Stendhal, admit ca Napoli este un oras fascinant:

”Non dimenticherò né la via Toledo né tutti gli altri quartieri di Napoli; ai miei occhi è, senza nessun paragone, la città più bella dell’universo.”

9 thoughts on “Napoli: zone de evitat

  1. Buna! Merg la Napoli la inceputul lui Septembrie, am luat deja biletele de avion. Stau insa in cumpana cu zona unde sa aleg hotelul. E ok zona portului Molo Beverelo? Centrul instoric ? Nu vreau nici un fel de probleme, ne va prinde si ziua sotului acolo si as vrea sa fie un sejur frumos. stam 5 nopti. La Positano si Sorrento se ajunge cu trenul sau exista si posibilitati pe mare? Va astept cu sfaturi si sugestii. Multumesc. Dania

  2. Dacă aş fi avut cursa Wizz de la Cluj spre Napoli, cred că eram deja în poziţia în care aş fi emis păreri despre zonă, dar cum numai din Bucureşti am zbor nu m-am băgat… încă🙂 Drumul meu însă spre Coasta Amalfi va trece pe acolo cu siguranta. Fii atenta la ce visez în zilele mele bune: Roma (Clau al meu nu a văzut-o şi vreau să ajung pe acolo cu el)-Napoli-Pompei-Ravello-Sorento-Positano, poate şi Capri! Sincer nicio clipă nu mă gândesc că aş putea să păţesc ceva pe acolo, eu tot merg pe principiul că dacă nu te bagi în seamă singur, nu te va băga nimeni, e valabil şi pentru răufăcători🙂

    • Zic sa visezi, pentru ca visezi frumos: Roma este orasul meu preferat din foarte motive, Napoli este viu, iar Coasta Amalfitana (desi am vazut-o doar in poze) cred ca iti taie respiratia cu peisajele.
      Vezi numa sa nu pui vacanta asta in lunile de vara ca soarele e nemilos si se duce pe apa garlii tot funu’.

  3. Multumesc de informatii🙂 In Napoli o sa stam doar o zi si o noapte, dar sper sa avem timp sa vedem macar o parte din oras.
    Mi-am propus sa plec fara prejudecati la drum; oricum, cred ca e bine sa fii precaut indiferent de loc.
    La ce te referi cand spui ca ai vazut ceea ce un turist nu poate vedea?

    • Cu siguranta o sa ai timp de vazut ce-i mai important. Este fain orasul cu siguranta, si evident daca pleci stresat ai doar de pierdut, deci strategia ta de a pleca fara prejudecati la drum este cea mai buna pentru a putea descoperi orasul.Eu primele dati, desi fusesem prevenita eram in cautarea pericolului :D: ma bagam pe cele mai laturalnice stradute, mergeam pe unde era mai putina lume, ceream informatii de la persoane destul de dubioase si nu am patit nimic. E adevarat ca uneori m-am simtit foarte nesigura si am crezut ca mi-au dat indicatii gresite, tocmai ca sa ma directioneze pe stradute unde, mai apoi, sa-mi dea in cap si sa-mi fure cei 20 de euro din portofel, dar de fiecare data am supravietuit🙂.

      Atunci cand spun: vad lucruri pe care un turist nu le vede, sa spunem ca ma refer la faptul ca vad aceleasi lucruri cu alti ochi.

    • Poti sa mergi linistita. Mafia nu are nici o treaba cu turistii, cel putin nu sa se rafuie cu ei, ci are mai degraba interese economice. Singura problema pe care o vad ca turist in Napoli este ca risti sa fii furat sau sa faci infarct (traficul este inuman).

      • Asta pot să-mi imaginez. Aştept o ocazie când va fi ieftin cu Wizz-ul şi sigur o tai şi spre Napoli. Riscul de a fi furat e mai pretutindeni într-un oraş mare, mai ales în zonele aglomerate, gări, metro, obiective turistice ultrapopulate… Nu e nici o diferenţă dpdv al Napoli-ului.

      • Mi-ai dat o idee. Am auzit atatea povesti despre cum poti fi furat in Napoli, ca ma gandesc sa scriu un articol despre. Eu ti-as recomanda vreo 4-5 zile din care: o zi in Napoli, una in Pompei, una pe Coasta Amalfitana, una in care sa vizitezi una din insule, una pentru Vezuviu.

Leave a Reply

