Torino, orasul de care m-am indragostit

Am decis: Torino este orasul Italian in care vreau sa locuiesc. Este a 3-a oara cand il vizitez si m-am indragostit iremediabil de el. Este un  amestec fantastic de artihectura si natura ce aduce pe alocuri cu Roma, Milano, Florenta si Bologna .

Torino e orasul la care stau cu gandul de acum doi ani de zile, cand eram foarte aproape de a veni aici, insa lucrurile au luat o alta intorsatora in acel moment. L-am vizitat pentru prima oara anul trecut in vara si desi mi-a facut o impresie buna, m-am trezit la sfarsitul zilei exclamand: ‘’E fain Torino, dar nu e Roma!’’. Imi placuse mult, dar in perioada aceea inima mea apartinea Romei si Florentei si nu se putea gasi  loc si pentru Torino. Weekendul acesta, ceva s-a schimbat: desi a plouat cu galeata m-am plimbat prin Torino si m-am indragostit.

De ce imi place Torino? Este un oras din nord, gri, industrializat, oamenii nu au sarea si piperul celor din sud, ar spune multi, insa eu l-am vazut altfel.

EATALY e un centru comercial enogastronomic IMENS unde  sunt vandute produse italiene de calitate, cumparate de la producatori mici, produse si cosmetice bio, vinuri, bere. Au o biblioteca, sala de cursuri, restaurant toate centrate pe idea de a manca bine, sanatos cu produse curate. Sunt cativa ani de cand mi-am schimbat stilul alimentar si stilul de viata si nu as putea sa va descriu fericirea care m-a cuprins cand am descoperit acest loc. Are tot ce-ti doresti, evident totul la preturi pe masura.

Muzee interactive. Torino nu poate concura cu muzeele Romei sau ale Florentei, insa prin inventivitate a transformat niste muzee, care altfel ar fi putut fi banale, in adevarate puncte de atractie. Eu am vizitat pana acum Museo del Cinema si Museo dell’Automobile si am ramas foarte placut impresionata. Daca Museo del Cinema e un punct de referinta si toata lumea iti va recomanda sa-l treci pe lista de ‘’must see in Torino’’, despre Museo dell’Automobile auzisem doar in treacat. ‘’Profitand’’ de vremea ploioasa am zis sa dau o fuga si m-a dat pe spate, mi-a placut mai mult decat Museo del Cinema.

Magazine, restaurante, cafenele, gelaterii cu produse naturale si BIO. Am ramas surprinsa sa vad ca orasul este practic impanzit de astfel de locuri, ceea ce ma face sat trag concluzia ca torinezii sunt foarte atenti la ce mananca si sunt destul de exigenti. Pe langa magazinele unde poti sa-ti pui burta la cale am dat si peste nenumarate magazine cu de toate ce sustin comertul Fair Trade si chiar un magazin mobila si diverse acareturi pentru casa, totul confectionat din materiale naturale.

Traficul. Daca in Roma iti tai venele in masina, in Napoli faci infarct, iar in Milano te enervezi in Torino impresia mea este ca traficul este practic inexistent. Sunt foarte multe semafoare care incetinesc destul de mult si impiedica fluiditatea insa, in rest pare a fi un oras foarte linistit din punctul asta de vedere.

Ar mai fi multe de adaugat la aceasta lista, insa imi dau seama ca risca sa fie infinita.

Cireasa de pe tort este ca din vara voi locui in Torino, de aceea acum sunt in al noulea cer. Nu sunt naiva si stiu ca voi descoperi cu timpul si partile mai putin frumoase, insa sper sa compenseze prin cele bune cu varf si indesat.

5 thoughts on “Torino, orasul de care m-am indragostit

  1. Norocoasooooo :)) N-am fost la Torino, dar in octombrie ma duc iar in zona Venetia-Lacul Garda😛

    In timp ce citeam de zor articolul tau mancam si un Merci amarui şi ii zic lui Clau: “hmmm, ce bun ar fi asta de savurat la un cappuccino!…., iar Clau îmi raspunde: “da, da în centrul Florenţei, nu?”…

    Well, “la dolce vita”😉

    • Norocosoo tu, ca eu n-am ajuns pana acum in Veneto. Timp de mai bine de un an de zile am refuzat sa iau micul dejun all’italiana: cappuccino si cornetto, insa in cele din urma am cedat si acum imi ofer cel putin o data pe saptamana acest rasfat.

  2. Eu inca nu am vazut muntii inzapeziti, desi inainte sa ajung aici era dorinta mea cea mai mare: sa ma urc in Mole si sa vad muntii. Ma gandesc ca atunci cand ii voi vedea imi va placea si mai mult. Nu am adaugat pe lista insa ciocolata, evenimentele culturale, aerul relaxat si alte cateva motive pentru care tind sa cred ca Torino este un oras fain de locuit.

  3. Si mie mi-a placut Torino foarte mult. Credeam ca gasesc un oras gri, cu oameni gri, dar am descoperit un oras elegant, cu o istorie bogata si o viata intensa.Mi-au mai placut: vederea muntilor inzapeziti, tarabele cu carti de pe via Roma si via Po, palatele casei de Savoia, iluminatiile nocturne artistice si multe altele.

Leave a Reply

