7 motive pentru care italienii ma considera ciudata

Italienii sunt foarte fixisti in anumite privinte, insa nimic nu intrece fixismul cand vine vorba de mancare. M-am lovit de multe ori de sprancene ridicate in ceea ce priveste alegerile mele, insa asta are darul de a ma distra de cele mai multe ori.

Am mai facut unele compromisuri cu timpul, acolo unde   mi s-a parut ca as putea, insa per ansamblu preferintele mele nu s-au schimbat si continua sa fie vazute cu nedumerire.

Nu manac pizza si nici nu imi place foarte mult

De ce? Reprezinta calorii goale si pe langa asta e al naibii de greu de digerat. Daca mananc mai mult de 2 felii de pizza stiu sigur ca de abia peste o saptamana o voi fi terminat de digerat.

Nu comand apa sau bauturi la restaurant

Singurele lucruri pe care le beau sunt apa si freshurile de fructe, insa nu in apropierea mesei. Din moment ce beau apa inainte de a manca cu 30 de minute, nu beau in timpul mesei si nici dupa, prefer sa nu o comand. Uneori mai iau cate un pahar de vin, insa destul de rar.

Mananc tot felul de salate ciudate

Am avut un mic soc initial, caci atunci cand comandam  o salata primeam doar frunze de salata. E drept ca erau cateva soiuri diverse, insa totusi, eu ma bazam pe salata aia la cina. De aceea salatele mele enorme si satioase in care pun seminte de toate felurile sunt o mica ciudatenie.

Mananc desertul inainte de felurile principale

 Aici din pacate e o mica problema, caci cand e vorba de ciocolata pur si simplu nu ma pot abtine. Stiu ca dupa ce voi fi terminat cu felurile principale nu va mai fi loc si pentru desert, de aceea de multe ori ii dau prioritate.

Pun parmezan peste pastele cu peste si fructe de mare

 It’s a big no no! Nu se face pentru ca pastele si fructele de mare nu merg bine cu parmezanul, si pot sa inteleg asta. E un lucru stiut, dar pana la urma gusturile nu se discuta. Nu as zice asta, din moment ce am avt parte chiar de priviri degustate, iar odata la restaurant mai mai ca nu vroiau sa-mi aduca parmezanul cand au aflat ce vroiam sa fac cu el.

Nu beau si nu imi place cafeaua

Uneori cand am chef sa ma rasfat o mai comit cu cate un cappuccino. Nu este o necessitate, insa am descoperit intr-un loc bautura ideala pentru diminetile de duminica: un soi de marocchino unde imi dau si lingurita de ciocolata. Adevarul este ca eu ma duc mai mult pentru lingurita de ciocolata.

Nu ma imbuib cu mancare

De sarbatori se mananca pana se crapa, ca si la noi de altfel. Faptul ca eu aleg sa nu fac asta e vazuta in mai multe feluri: ori nu-mi place mancarea ori sunt o obsedata cu gandul mereu la kg. E greu de esplicat ca vrei sa mananci doar atat cat intra si can u vrei sa te simti rau dupa. Mai ales in sud. Stiu ca in unele cazuri poate fi chiar o jignire, de aceea am mici tactici pe care le aplic si in felul asta toata lumea e fericita: gazdele si sistemul meu digestiv.

6 thoughts on “7 motive pentru care italienii ma considera ciudata

  1. Eu una nu m-am putut inca adapta la modul lor de a bea cafea: in 5 secunde. Cand merg la cafea impreuna cu ei ma chinuiesc sa o beau cat pot eu de repede, dar tot termin la minute distanta dupa ei :)). Ma bucur ca ti-am descoperit blogul, scrii lucruri interesante. Si eu sunt aici in Italia de anul trecut.

  2. Nici eu nu beau cafea, ceea ce e un sacrilegiu pentru italienii cu care lucrez :)) Si am inteles ca un cappuccino se bea neaparat pana in ora 11 dimineata, altfel iar incalci regulile😀
    Cat despre pizza si digestie…depinde de cum e facuta. Daca e cu legume si cu blat din faina integrala, e chiar ok. Daca are tot felul de salamuri si toppinguri care mai de care mai fistichii, atunci nu prea merge.
    Mie mi se pare ca italienii mananca enorm de obicei, nu doar de sarbatori…

    • In ceea ce priveste cappuccino-ul asa e. Regulile nescrise spun ca se bea dimineata, insa asta nu ma opreste sa ma duc la ora 4 intr-un bar si sa cer in cappuccino. Nu se bea dupa o anumita ora pentru ca, contine lapte, iar laptele se bea doar dimineata😛.

      Cat despre pizza, in rarele ocazii in care o cumpar, topingul este minimal: fara mozzarella, carne nu mananc. Asta inseamna ca de obicei iau o marinara: blat si sos de rosii sau uneori mai adaug niste legume, deci minimul posibil. Cu toate astea am observat ca am probleme destul de mari de digestie cand o mananc. Ma simt un balon umflat toata ziua.

Leave a Reply

