Colosseumul intra in renovare

Nu ati ajuns inca in Roma? Nu ati vazut inca Colosseumul? Eu zic sa va grabiti sa-l vedeti pana in decembrie. Primarul Romei a anuntat zilele acestea ca din decembrie 2012 pana la jumatatea lui 2015 Colosseumul va intra intr-un amplu proces de restaurare.

Ce inseamna asta?

In  primul rand fatada exterioara va fi acoperita, deci nu va mai putea fi admirat si nici pozat. Eu nu voi uita cat de mult m-a impresionat prima oara cand l-am vazut. Interiorul e fain, insa nu m-a miscat nici pe jumatate din cat a facut-o fatada externa.

Din declaratiile facute de prima pare-se ca niste lucrari de restaurare atat de complexe nu au mai avut loc de pe vremea lui Mussolini. Planul este de 900 de zile, insa se stie ca italienii sunt mai lenti deci nu m-ar mira ca lucrarile sa dureze muult mai mult.

La final suprafata vizitabila va fi cu 25% mai mare, traficul auto va fi deviat, deci va exista o zona pentru pietoni. Planurile pe hartie nu suna rau deloc, dar imi pastrez o doza de scepticism in ceea ce priveste respectarea lor.

Eu voi da o fuga cat de curand si voi profita de faptul ca inca nu au inceput lucrarile.

3 thoughts on “Colosseumul intra in renovare

Leave a Reply

