Hoinarind prin Dolomiti

Creste ametitoare, privelisti ce-ti taie rasuflarea, poteci abrupte si stancoase si multa istorie: asta inseama pentru mine Muntii Dolomitii. In august am avut ocazia sa-i strabat pentru prima oara si sa ma incarc cu o energie ce numai in munti poate fi intalnita.

Visam la Dolomiti cam de cand aveam 16 ani si incepusem sa cutreier potecile Carpatilor iar in timpul ce-mi ramanea dupa scoala si teme ma delectam cu povestirile lui Walter Bonatti, unul dintre cei mai mari alpinisti italieni. Timpul a trecut, iar odata cu venirea mea in Italia nu am mai apucat sa merg pe munte. Desi trecusera mai bine de 2 ani de cand nu mai calcasem pe munte pasiunea pentru stanci si creste nu se stinsese si stiam ca este doar o faza temporara.

Anul acesta mi s-a implinit in sfarsit visul de a vedea/schia/cutreiera Alpii. Dupa ce in martie am fost la schi in Alpi o saptamana si am retrait sentimentele de pace si bucurie pe care muntii reusesc sa mi le transmita am zis ca musai vara asta trebuie sa ajung in Dolomiti.

De cand am luat decizia impreuna cu doi prieteni dragi si pana in august am mai cooptat in grupul nostru alti prieteni dornici de cutreierat  ”Le Monti Palidi”. Pe 11 august ne-am reunit in Treviso si am purces catre muntii care ne-au asteptat cu vreme bune si privelisti fantastice.

Test: Identificati italianul/a din poza :P!

Ma asteptam sa fie spectaculos insa a fost mult peste asteptari. Au fost multe momentele in care m-am sa admir privelistea si nu-mi venea sa cred ca sunt acolo si ca totul este real.

In cele 7 zile dedicate Dolomitilor au aparut si lucruri imprevizibile: cum ar fi o febra musculara atat de groaznica incat 2 zile am facut o pauza fortata si o alta zi am mers intr-un ritm de melc octogenar. Lipsa de mers pe munte in ultmii doi ani si-a spus cuvantul. Desi credeam ca o pot fenta cu alergarile si mersul la sala nu mi-a mers.

Am reusit sa strabat potecile unor Vie Ferrate faimoase: Ivano Dibona, Giuseppe Olivieri alla Punta Ana, Nuvolau – Averau si am ramas cu regretul de a nu fi incercat alte vie ferrate pe care le aveam in minte.

 

Sapte zile au fost mult prea putine pentru a explora zona Cortina D’Ampezzo, iar Dolomitii ofera sute/mii de trasee de trekking, vie ferrate, catarate, mountain bike etc.

Pe curand munti dragi.

2 thoughts on “Hoinarind prin Dolomiti

  1. Dolomitii seamana pe undeva cu peretele vestic al Pietrei Craiului, pereţi verticali pe crestele carora alpinisti celebri au descoperit drumuri şi le-au amenajat cu cabluri, scari si punti suspendate pentru a putea fi parcurse de turisti.

Leave a Reply

