Alberobello-orasul de poveste

In ultimele luni am facut mii de foto cu gandul sa le public pe blog, insa singura performanta cu care ma pot lauda este aceea de a incarca hardul laptopului. Am avut ocazia sa vizitez locuri foarte frumoase in Italia, locuri care nu sunt foarte frecventate de catre turisti, dar care rivalizeaza oricand cu altele care au parte de un PR mai bun. Am ezitat des sa public informatii despre Milano, Roma, Napoli si alte cateva destinatii faimoase, caci se gasesc din plin informatii despre aceste locuri. Locuri ca Cività di Bagnoregio sunt extrem de pitoresti si imi face mult mai multa placere sa scriu despre ele pentru ca Italia nu e doar Venetia, Roma si Napoli.

Old and new

Am facut toata aceasta introducere lunga ca sa va prezint un oras pitoresc, diferit si destul de putin cunoscut turistilor. Este vorba de Alberobello, la città dei trulli, un orasel in provincia Bari pe care imi doream de foarte mult timp sa-l vad si am avut ocazia la inceputul acestei luni. Alberobello a fost asa cum mi-am imaginat eu: un loc magic si fascinant. De curand am descoperit cat de fain e sa vizitezi unele locuri iarna, cand se poate intampla sa fii unicul turist. In Alberobello nu am fost singura turista, dar cred ca se putea numara pe degetele de la mana turistii prezenti in acea zi. L-am vizitat intr-o zi de decembrie ploioasa si innorata, dar asta nu a stirbit din farmecului oraselului.

Detaliu Intrare

Trulli

Alberobello este faimos atat pentru forma deosebita a caselor cat si pentru ingeniozitatea cu care au fost construite ceea ce i-a adus un binemeritat loc pe lista monumentelor UNESCO. Casele poarta numele de trulli, termen ce vine din latinul turris si inseamna cupola. Trulli sunt facuti din piatra, insa ceea ce surprinde e ca nu s-a folosit mortar, ciment sau orice alt material pentru a consolida constructiile.

Trullo Sovrano

Multe dintre case sunt astazi folosite ca restaurante, hoteluri si magazine de suveniruri, dar o mare parte dintre ele sunt inca locuite de catre familii. Cateva dintre ele apartinand familiilor sau diverselor magazine de artizanat au terase ce pot fi vizitate, de unde poti avea o vedere panoramica asupra orasului. Eu nu am avut ocazia, pentru ca fiind o zi de sarbatoare si ploioasa oamenii de acolo nu erau pregatiti pentru turisti, deci in afara de vreo doua magazine deschise peste tot obloanele erau trase. Din ce am inteles pentru a intra si a vizita trulli si terasele panoramice nu exista un pret fix ci lasi tu la final cat vrei.

Alberobello 2 Alberobello

Stradutele sunt curate, pline de flori iar atentia la detalii este prezenta peste tot. O plimbare printre aceste mici casute situate in acest decor de poveste este perfecta primavara cand pomii de migdal si piersic sunt in floare, iar fiecare casa este impodobita cu flori.

Centrul istoric poate fi strabatut lejer in 2, maxim 3 ore ceea ce face ca Alberobello sa fie mai degraba o destinatie de jumatate de zi. In cele 2-3 ore am inclus opriri lungi in magazinele de artizanat si sesiuni foto.

Trattoria

Cum ziceam eu am fost norocoasa sa-l vad intr-o zi de Decembrie cand turistii probabil se indreapta catre destinatii mai calduroase. Nu garantez insa ca pe timpul verii poate fi la fel de fermecator. Ca mai toate centrele vechi si aici stradutele sunt inguste, iar faptul ca sunt pline de turisti si magazine de suveniruri probabil ca ii rapeste substantial din farmec. Cu toate acestea Alberobello nu e o destinatie turistica unde sa se imbulzeasca hoardele de turisti straini, deci tind sa cred ca nu are aceeasi soarta a oraselelor din Toscana pe timpul verii.

Simboluri 2 Alberobello

Cum se ajunge

Alberobello se afla in Puglia la aproximativ 60 de km de Bari. Din Bari circula zilnic aproximativ 20 de trenuri  directe si indirecte care leaga Bari de Alberobello.

Wizz Air este solutia cea mai economica de a ajunge in Bari, dar mai sunt si Alitalia si Carpatair. Mai exista si posibilitatea de a zbura catre Napoli, unde opereaza mai multe linii low cost, iar de acolo a lua un autobuz catre Bari.

Detalii

Luminite de Craciu

 

14 thoughts on “Alberobello-orasul de poveste

  1. Foarte frumoase pozele ! Si eu sunt indragostita de Italia🙂 Cum a fost vremea iarna? Cam ce temperaturi sunt pe la sfarsitul lunii noiembrie? Multumesc

  2. Ador Puglia si frumusetile ei! Anul trecut am
    Făcut vacanța in Salento si am si publicat un jurnal de vacanța despre Salento si imprejurimi!
    Ai dreptate , Italia nu înseamnă doar Roma,Veneția sau Napoli , înseamnă mult si parca in fiecare zi tot descopar câte ceva nou !
    Seara buna🙂

  3. Arată ca-n poveşti🙂 Şi partea bună e că nu prea văd maşini😀 Mi se pare extrem de nepotrivit ca în orăşele din ăstea micuţe şi frumoase să vezi străzile înguste pline de maşini…

Leave a Reply

