A Venit Vacanta Cu Trenul Din Franta!!

Dragilor multa vreme a trecut de cand nu ne-am vazut si multe poteci si locuri faine am imblat. Doar ca nu am avut nici un chef sa scriu despre asta. Am trecut de ceva vreme de acea perioada in care idolatrizam Italia si am devenit mai constienta de defectele si limitarile acestei tari frumoase. Ceea ce ma aduce la subiectul de astazi: unde aleg imi petrec vacanta de vara.

Cand am inceput sa fac planurile ideea de a-mi petrece cele cateva saptamani de vacanta in Italia mi s-a parut un cosmar (bine, exagerez). Cum din pacate concediul e fix in luna pe care italia e cotropita de turisti straini, iar 80% dintre italieni sunt in vacanta ideea de a ma lupta pe un petec de plaja cu toata populatia globului ma inspaimanta. Nu ca in alte parti va fi altfel, dar macar o sa traiesc intr-o bula neintelegand ceea ce se vorbeste in jurul meu.

Am inceput sa ne reorientam rapid si primul call a fost Islanda: departe, racoare, peisaje interesante. Dupa ce am investigat si am descoperit ca o vacanta cu toate activitatile pe care vroiam sa le facem depasea 2000 de euro  (de caciula) am batut in retragere. Moment in care a venit ideea salvatoare. Ce e aproape de noi, nu costa un rinichi si nu tre sa impartim cu juma de glob – wishful thinking? Ladies and Gents let me introduce you: Sudul Frantei si Corsica.

Dupa ce am decis aceste aspecte de importanta capitala au mai ramas un mici detalii de stabilit. Cum ne deplasam? Desi un tur ca aceasta nu presupune mari deplasari cu masina, caci locuim la o aruncatura de bat de Franta, ideea e ca in ”familia” noastra vacanta nu este compatibila cu drumuri lungi cu masina. Rectific, vacanta nu este compatibila cu aproape nici un drum cu masina. Uite asa a rasarit ideea de a face un ”Tur al Sudului Frantei” in varianta pentru incepatori cu bicicleta. Nimic mai simplu, doar ca…de unde incepem planificarea?? Nu avem bicicleta potrivita pentru asta, nu avem genti, nu avem echipament usor, cum ne dramuim numarul de km pe zi cand eu am adunat cel mult 150 de km in toata viata mea?? Dupa care ajungem la cealalta problema: ce zone vedem? Sudul Frantei e extrem de ofertant si e foarte usor sa cazi in capcana de a incerca sa vezi cat mai multe intr-un timp cat mai scurt.

Desi initial din dorinta de a profita din plin de vacanta facusem niste planificari total nerealiste in cele din urma am ajuns la ceea ce vedeti mai jos. Un tur care pe hartie ajunge la 450 km in 12 zile din care vreo 8 de pedalat efectiv. 50-55 km/zi nu sunt multi, caci acum 80km pe zi cu diferente de nivel peste 1000m nu imi mai par imposibile, ci doar dificile. Evident ca lucrurile se schimba cand mai adaugi vreo 7 kg de greutate, insa vom vedea. Suntem mult mai antrenati acum si e foarte probabil sa ni se para putini numarul de km si sa suplimentam.

Screen Shot 2013-07-24 at 12.06.05 PM

Punctele de atractie ale vacantei noastre sunt doua: Canyon du Verdon si Valensole, unde sunt se afla cea mai mare concentratie de campuri de lavanda din Proventa (sau cel putin asa umbla vorba prin targ).

7586680866_ab8083dd4c_b Gorges_Du_Verdon

Aici ne vom opri pentru cateva zile iar planul e sa investigam daca apa este atat de turcoaz precum arata in poze. Mi s-a soptit in casca ca da.

Lucrurile sunt sigure pana aici, caci in functie de cum ne vom simti, vom decide si planul de intoarcere. Stiti voi, faimosul savoir du vivre. Daca ne vom indragosti de loc vom ramane mai multe zile sa exploram fiecare cotlon al zonei, daca nu ne vom continua vacanta pe bicicleta pana pe Coasta de Azur cu punct de oprire in Peninsula Giens. Atractia in sine nu o reprezinta peninsula ci Insulele Porquerolles aflate la o aruncatura de vapor.

flickr-279329767-hd

Dupa Porquerolles, urmeaza o portiune di Coasta de Azur in bicicleta pana in Frejus, unde vom lasa masina si apoi drumul catre Torino, caci urmeaza partea a2a a vacantei: Corsica.

Corsica e o insula despre care stiam prea putin pana sa decidem sa facem vacanta aici, dar de care m-am indragostit iremediabil chiar inainte de a o cunoaste. Relief preponderent muntos, unde daca vrei poti sa stai si o luna si sa nu ajungi la plaja, dar si daca te decizi ai plaja cu apa cristalina pe alese. Planul e sa ne refacem rezervele de energie dupa biciclitul in Franta, asa ca nu vreau sa planificam prea multe. Pe liste de ”To Do’s” este inclusa o zi cu vaporul prin Stramtoare Bonifaccio si pe Insulele Lavezzi – insule unde omul inca nu si-a lasat amprenta.

7971444520_4bdb42b219_z

Va fi o vacanta dedicata in totalitate naturii. Vom dormi in fiecare noapte ”afara”, caci am ales doar campinguri unde sa inoptam. Va fi o vacanta in care probabil vom face cumparaturile in pietele locale intalnite pe drum, iar mancarea o vom prepara singuri, alegand restaurantele nu pentru a manca in fiecare zi ci pentru a gusta specialitatile bucatariei locale. Vom merge pe bicicleta in marea majoritate a timpului, folosing masina doar acolo unde e musai.

AMR 10 zile! Aveti sugestii sau ponturi pentru mine in ceea ce priveste zona de sud a Frantei?

8 thoughts on “A Venit Vacanta Cu Trenul Din Franta!!

  1. Buna Monica, daca ai loc in valiza ma fac mica-mica si cuminte si vin cu tine in Corsica. Eu m-am indragostit iremediabil de insula asta, am fost si anul asta si anul trecut(in doua zone diferite), dar inca nu m-am saturat de ea. Si celelate locuri par incantatoare. Vacanta placuta!
    ps: si multam pentru ponturile cu bici…daca locuiesti la Torino ar fi fain sa ne vedem la o inghetata/bere/ceai🙂 -eu locuiesc la Alba insa trec destul de de prin Torino- Pe curand, Anca

    • :)))) daca reusesti sa te strecori… Eu am planificat sa vizitez sudul Corsicii, pentru inceput, dar tare mi-e teama ca si eu ma voi indragosti. Cu siguranta 1 zi o voi dedica insulei Lavezzi si o alta unui trekking pe Col du Bavella, iar in celelalte probabil voi face niste ture de bicicleta. Pare atat de ofertanta, incat sper sa reusesc sa stau la plaja. Daca ai fost in zona Porto Vecchio, Bonifaccio ai niste ponturi pentru mine?

  2. Vacanţă plăcută şi spor la biciclit!!!
    Dacă aveţi drum, vă recomand Aix en Provence, un orăşel cochet aproape de Marsilia. Am fost anul trecut prin toamnă şi mi-a plăcut atmosfera de acolo. Nu mi s-a părut foarte bike friendly, e destul de aglomerat, cu mulţi turişti şi maşini, dar cred că pentru o zi ar merge. Foarte faină a fost şi drumeţia pe muntele Sainte Victoire. Am scris pe blog despre vacanţa Provence, poţi să arunci un ochi dacă crezi că îţi e folositor🙂

    • Am aruncat deja un ochi si arata foarte bine. Am decis sa evit orasele mari, caci cum zici si tu nu sunt bike friendly si mi se pare un chin sa le vizitezi in timp ce cari bicla cu gentile dupa tine. Cred ca o sa le las pe altadata cand ne vom incumeta sa facem o vacanta cu masina. Daca.

  3. N-am ponturi și nici sugestii, doar mă bucur că ai scris și ne-ai împărtășit planurile tale de vacanță. Chiar mă întrebam ce mai faci, ce mai face “Italia ta” ??🙂 Nu pot să spun că nu-mi pare rău că nu mai ești la fel de entuziasmată de ea, dar probabil știi mai bine ca mine cum stă treaba “în teren”😀

    Planul de vacanță, însă, sună minunat, eu mai să dau în depresie aici, dintr-un simplu motiv: nu ajung să văd marea nici anul acesta (ultima dată am văzut-o pe plaja de la Rimini, in ultima zi din 2011), deci se fac fix 2 ani, azi/mâine.

    Îți doresc o vacanță frumoasă și plină de bucurie. Provence e un vis deja foarte vechi de-al meu. Asteptam povesti de după vacanță :*

    • Draguta ca intotdeauna Bia🙂. Italia mea face bine, doar ca nu ma simteam inspirata sa scriu nimic de bine, si decat sa fac pe pretioasa am zis sa iau o pauza.

      Esti cam departe de mare acolo unde esti tu, dar daca gasesti niste bilete ieftine…sudul italiei e o destinatie perfecta chiar si in octombrie cand preturile scad si daca e foarte cald poti sa faci si baie in mare. Am vazut ca au bagat zboruri din cluj catre Bari, deci fii pe faza cand mai baga reduceri.

      Nici eu nu am fost anul asta la mare, insa de cand sunt in Italia am descoperit ca prefer lacul marii, deci compensez cu zile la lac.

Leave a Reply

