Sacra Di San Michele – Simbolul Regiunii Piemonte

SacradiSanMichele6

Imi aduc si acum aminte de prima data cand am zarit Sacra di San Michele. Era acum patru ani cand mergeam la o saptamana de schi in Franta cu un grup foarte mare. Mi s-a parut incredibila asa cum era ea cocotata in varful muntelui, insa nimeni din grupul nostru nu stia ce putea fi. Nu mi-am batut foarte tare capul, e o alta ruina, iar Italia este plina de ruine :)).

In mai putin de un an aveam sa o descopar, fara macar sa-mi fi propus. Fiind intr-un city break in Torino am fost indemnata sa nu ratez Sacra di San Michele. Ca un turist constiincios ce sunt m-am prezentat intr-o duminica dupa masa impreuna cu alte cateva zeci de persoane la portile ei. M-am bucurat mult cand am realizat ca era ”ruina” pe care o zarisem eu pe geamul autocarului cu 7-8 luni in urma.

Sacra di San Michele e cocotata pe muntele Pirchiriano la 962m si a fost construita in jurul anului 1000. Structura e impunatoare, si asa cum se intampla cu majoritatea patrimoniului in Italia,  se afla intr-o stare excelenta. Datorita pozitiei domina toata Val di Susa, iar panorama este fantastica in orice sezon.

SacradiSanMichele7

SacradiSanMichele3

SacraDiSanMichele

Dupa acea prima vizita ca turist am ajuns sa locuiesc in Torino, iar Sacra di San Michele si oraselele de la poalele muntelui erau locurile in care ma refugiam in weekend. Ajunsesem sa vizitez locul atat de des, incat la un moment dat a venit destul de natural intrebarea: ”Ce-ar fi sa ma mut acolo?”. Ceea ce am si facut. Locul are o energie atat de speciala, pe care imi este greu sa o descriu. Cred ca faptul ca am ajuns sus de cel putin 30 de ori in ultimii 3 ani spune destul de multe.

Abatia nu este un obiectiv turistic oarecare, ci este simbolul arhitectonic al regiunii Piemonte. Nu numai turistii de duminica pleaca impresionati de maretia ei ci si unii scriitori. Printre acestia se numara si Umberto Eco, care in Numele Trandafirului a plasat actiunea romanului intr-o manastire francescana, inspirandu-se din aceasta Sacra.

Am stabilit ca daca sunteti in Piemonte e un obiectiv pe care nu trebuie sa-l ratati. Insa cum ajungeti la ea? Cum vreti si mai ales cum puteti: cu masina, per pedes, cu bicicleta sau catarand. Posibilitati sunt nenumarate, deci aveti de unde alege.

Din fericire, se pot bucura si cei mai putini sportivi, urcand cu masina. Urcusul este asa cum va asteptati sa fie un drum de munte: ingust si plin de serpentine. Cu cateva sute de metri inainte de abatie, masina se lasa intr-o parcare de unde incepe un mic urcus de 5-10 minute pana la Sacra. Urcusul este ”a walk in a park”, insa pentru cei in varsta sau cu probleme de sanatate daca se merge incet si cu mici pauze tot acolo se ajunge.

SAcradiSanMichele5

Un sfat pentru cei cu masina: Sacra apartine orasului Sant’Ambrogio di Torino, insa strada care duce sus pleaca din Avigliana. Puteti fie pune pe GPS direct Sacra di San Michele sau puneti Avigliana si de acolo urmariti indicatoarele turistice.

In posturile urmatoare voi detalia variantele mai sportive de a ajunge sus, caci fiecare varianta iti ofera perspective diferite asupra abatiei. Iar natura noastra masochista isi spune cuvantul, cu cat transpiri sau muncesti mai mult pentru un lucru, cu atat il pretuiesti mai mult.

Toate pozele ii apartin lui Elio Palard, un fotograf indragostit de Sacra di San Michele.

One thought on “Sacra Di San Michele – Simbolul Regiunii Piemonte

  1. Desi am fost cu voi acolo, nici eu nu i-am acordat atentia cuvenita. Asta si pentru ca nu stiam nimic despre locul respectiv. Acum dupa ce am citit articolul tau as fi mai atenta la o a doua vizita. Ca sa vezi ce inseamna sa-ti spuna cineva povestea locului pe care il vizitezi! Fotografiile sunt fantastice. Astept cu nerabdare urmatoarele articole🙂

Leave a Reply

